От екран „Планирана заетост на стаи“ изберете дата, стая за резервация и приложете двоен клик върху квадратчето срещу тях. Ще се отвори прозорец „Планиране заетост“. В поле „Настаняване“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за настаняване, или я въведете ръчно. В поле „Напускане“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за напускане, или я въведете ръчно. В поле „Заглавие резервация“ въведете заглавието на резервацията, или натиснете бутон „Търсене в списък гости“ и изберете от списъка, който ще се визуализира. В поле „Титуляр“, от падащия списък, изберете титуляра на резервацията, или добавете нов от бутон „Добавяне на партньор“. В поле „Възрастни“ въведете броят на възрастните гости. Срещу поле „Цена“ натиснете бутон „Преизчисли“, който ще изведе прозорец „Изберете цена“. Изберете цена за нощувка и натиснете бутон „Потвърждение“. За ръчно въвеждане на цена натиснете бутон „Тотал“, последван от бутон „Потвърждение“. За финализиране на резервацията натиснете бутон „Потвърди“, който ще изведе прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се появи поле със заглавието на резервацията върху избраното в началото квадратче.
От меню „Мониторинг стаи“ изберете стая и кликнете с мишката върху картона и. Ще се отвори прозорец „ChooseOptionFromList“. Изберете „Нова резервация“ и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори прозорец „Планиране заетост". В поле „Настаняване“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за настаняване, или я въведете ръчно. В поле „Напускане“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за напускане, или я въведете ръчно. В поле „Заглавие резервация“ въведете заглавието на резервацията, или натиснете бутон „Търсене в списък гости“ и изберете от списъка, който ще се визуализира. В поле „Титуляр“, от падащия списък, изберете титуляра на резервацията, или добавете нов от бутон „Добавяне на партньор“. В поле „Възрастни“ въведете броят на възрастните гости. Срещу поле „Цена“ натиснете бутон „Преизчисли“, който ще изведе прозорец „Изберете цена“. Изберете цена за нощувка и натиснете бутон „Потвърждение“. За ръчно въвеждане на цена натиснете бутон „Тотал“, последван от бутон „Потвърждение“. За финализиране на резервацията натиснете бутон „Потвърди“, който ще изведе прозорец за потвърждение. След потвърждаване статусът на избраната стая ще се промени и ще се визуализират в картона и заглавието на резервацията и датата на настаняване и напускане.
От екран „Планирана заетост на стаи“ изберете резервация и приложете двоен клик върху нея. Ще се отвори прозорец „Планиране заетост“. Направете нужните промени и натиснете бутон „Преизчисли“. Ще се отвори прозорец „Тип ценова рекалкулация“. Изберете период и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Изберете цена“. Изберете цена и натиснете бутон „Потвърждение“. За финализиране на редакцията натиснете бутон „Запис“.
От екран „Мониторинг стаи“ изберете стая с резервация и кликнете с мишката върху нея. Ще се появи прозорец „ChooseOptionFromList“. Изберете „Редакция резервация“ и натиснете бутон „Потвърждение“. Направете нужните промени и натиснете бутон „Преизчисли“. Ще се отвори прозорец „Тип ценова рекалкулация“. Изберете период и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Изберете цена“. Изберете цена и натиснете бутон „Потвърждение“. За финализиране на редакцията натиснете бутон „Запис“.
Отворете прозорец „Планиране заетост“. Срещу номерът на стаята натиснете бутон „Множествена резервация“. Ще се отвори прозорец „Множествена резервация“. Изберете стаи и натиснете бутон „Потвърждение“. В поле „Настаняване“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за настаняване, или я въведете ръчно. В поле „Напускане“, от бутонът във форма на календар, изберете датата за напускане, или я въведете ръчно. В поле „Заглавие резервация“ въведете заглавието на резервацията, или натиснете бутон „Търсене в списък гости“ и изберете от списъка, който ще се визуализира. В поле „Титуляр“, от падащия списък, изберете титуляра на резервацията, или добавете нов от бутон „Добавяне на партньор“. В поле „Възрастни“ въведете броят на възрастните гости. Срещу поле „Цена“ натиснете бутон „Преизчисли“, който ще изведе прозорец „Изберете цена“. Изберете цена за нощувка и натиснете бутон „Потвърждение“. За ръчно въвеждане на цена натиснете бутон „Тотал“, последван от бутон „Потвърждение“. За финализиране на резервацията натиснете бутон „Потвърди“, който ще изведе прозорец за потвърждение.
От eкран „Планирана заетост на стаи“ селектирайте резервация, задръжте и я преместете до квадратче срещу желаната дата и стая. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение на преместването. Натиснете бутон „Да“ за финализиране.
Отворете прозорец „Планиране заетост“. От поле „Титуляр“ натиснете бутон „Добавяне на партньор“. Отворете таб „Фирма“. В поле „Име“ въведете името на фирмата. Отворете таб „Специфични“. В поле „ЕИК“ въведете ЕИК на фирмата и натиснете бутон „Търсене по ЕИК“, чрез който програмата ще извлече и въведе данните на фирмата автоматично. В поле „МОЛ“ въведете МОЛ на фирмата. За финализиране натиснете бутон „Потвърждение“.
Отворете прозорец „Планиране заетост“. От поле „Титуляр“ натиснете бутон „Добавяне на партньор“. Отворете таб „Лице за контакт“ и в поле „Име“ въведете името на лицето. Отворете таб „Фактуриране“ и в поле „ЕГН“ въведете ЕГН на лицето. За финализиране натиснете бутон „Потвърждение“.
Отворете прозорец „Планиране заетост“. В компонент „Списък гости“ натиснете бутон „Добавяне на гост“, който ще отвори прозорец „Гост“. В поле „Име“ въведете името и фамилията на госта. В поле „ЕГН“ въведете ЕГН на госта, при което програмата автоматично ще изчисли и добави в поле "Дата на раждане" датата му на раждане. В поле „Номер на документ“ въведете номерът на документа на госта. Отметка „Титуляр“ се селектира ако гостът е титуляр на резервацията. Ако гостът вече съществува в системата, може да натиснете бутон „Търсене в списък гости“ и да го изберете от списъка, който ще се визуализира. За финализиране натиснете бутон „Потвърждение“.
В прозорец „Планиране заетост“ изберете картона с цена за нощувка. Ще се отвори прозорец „Въведете стойност“ със стойността на нощувката. Натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори прозорец „Пансиони“. Изберете пансион и натиснете бутон „Потвърждение“. Добавеният пансион ще се визуализира върху картона с цената за нощувката.
От меню „Мониторинг стаи“ изберете стая и кликнете с мишката върху нея. Ще се появи прозорец „Статус“ съдържащ грид с дейности. Натиснете бутон „Добавяне“, който ще отвори прозорец „Дейност поддръжка“. В поле „Дата“ въведете датата, на която е добавена поддръжката, или изберете такава от бутона във форма на календар. В поле „Дейност поддръжка“ изберете от падащия списък вида на поддръжката. В поле „Инфо“ въведете допълнителна информация, ако е нужна такава и натиснете бутон „Потвърждение“. Добавената дейност ще се появи в грида с дейности. За финализиране настинете бутон „Потвърждение“.
От меню „Мониторинг стаи“ изберете стаята, в която е извършена дейност поддръжка и кликнете с мишката върху нея. Ще се появи прозорец „Статус“ съдържащ грид с дейности. Изберете дейност и натиснете бутон „Потвърждение за завършване“. Ще се отвори прозорец с вида дейност. В поле „Дата“ изберете часът и датата, в които е извършена поддръжката, или изберете такава от бутона във форма на календар. От падащото меню изберете оператора извършил дейността. В поле „Инфо“ въведете допълнителна информация, ако е нужна такава и натиснете бутон „Потвърждение“. Въведената информация ще се появи в определените колони на дейността в грида. За финализиране натиснете бутон „Потвърждение“.
Отворете прозорец „Планиране заетост“. Натиснете бутон „Сметки към резервация“ в горната част на прозореца. Ще се отвори прозорец „Сметки за стая – номер на стая“. От лентата с бутони в дясната част на екрана, изберете бутон „Генерирай хотелска сметка“. Ако операцията е успешна ще се появи диалогов прозорец „Хотелската сметка е генерирана успешно“ и сметката ще се визуализира в грида със сметки.
В прозорец „Планиране заетост“ натиснете бутон „Сметки към резервация“. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се отвори втори прозорец „Сметки към стая“. Селектирайте сметката и натиснете бутон „Зареди избраните“. Ще се отвори прозорец „Продажби“ с генерираните сметки. Натиснете бутон „Фис.Бон“ за финализиране на плащането.
В прозорец „Планиране заетост“ натиснете бутон „Сметки към резервация“. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се отвори втори прозорец „Сметки към стая“. Натиснете бутон „Авансово плащане“. Ще се отвори прозорец „Авансово плащане“. Селектирайте „Авансово плащане“ и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Авансово плащане“. В поле „сума“ въведете сумата, а в поле „Материал“ изберете материал „Авансово плащане“. Ще се отвори прозорец „Плащане“ с генерираната сума. Натиснете бутон „Фис.Бон“ за финализиране на плащането.
Отворете екран „Продажби“. Добавете артикули в сметката и натиснете бутон „Прикача текущата сметка към стая“. Ще се отвори прозорец „Избор на стая“. Изберете стая и натиснете бутон „Потвърждение“. Ако операцията е завършена успешно ще се появи диалогов прозорец „Успешно прикачена към стая *номерът на стаята*“.
Отворете екран „Продажби“ и натиснете бутон „Отворени сметки“. Ще се разтвори грид съдържащ всички отворените сметки. Селектирайте сметка. Артикулите от избраната сметка ще се визуализират в грида с материали. Натиснете бутон „Откача текущата сметка към стая“. Ако операцията е успешна ще се появи прозорец със съобщение „Успешно разкачена сметка към стая“.
Отворете екран „Сметки за стая“. В горната част на екрана се намират два таба - „Неприключени операции“ и „Завършени операции“. В таб „Неприключени операции“ натиснете бутон „Обновява данните“, който ще визуализира в грида списък с всички неприключени операции. В таб „Завършени операции“ изберете период от време, като в първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Заетост по период“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Оборот по вид плащане“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката. От падащия списък изберете операторът направил плащанията и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Справка резервации“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката. От падащия списък изберете статус на резервациите и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Справка напускане – настаняване“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката. От първия падащ списък изберете статус на стаята, а от втория – статус на резервацията и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Анулирани и преместени резервации“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката. От падащия списък, изберете анулирани или преместени резервации и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Очаквани приходи“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намират полета за избор на период от време. В първото поле въведете началната дата, а във второто – крайната дата, за която искате да направите справката. Натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете екран „Пансиони“. В горната част на прозореца, който ще се появи, се намира поле за избор на дата. Изберете дата, за която искате да направите справката и натиснете бутон „Обновява данните“.
Отворете картона на стая със сметка, която искате да сторнирате и натиснете бутон “Сметки към резервация”. Ще се отвори прозорец “Сметки към стая”. Селектирайте сметка и натиснете бутон “Изтриване”. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се появи прозорец за избор на основание. Изберете основание и натиснете бутон “Потвърждение”. Ще се появи втори прозорец за фискален бон. Натиснете бутон “Потвърждение”. Ако операцията е успешна ще се появи прозорец за успешно сторниране.
Отворете картона на стая със сметка, която има фактура и искате да сторнирате и натиснете бутон “Сметки към резервация”. Ще се отвори прозорец “Сметки към стая”. Селектирайте сметката и натиснете бутон “Изтриване”. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се появи втори съобщителен прозорец, който пояснява, че ще се генерира документ “Кредитно известие”. След потвърждение ще се появи прозорец за избор на основание. Изберете основание и натиснете бутон “Потвърждение”. Ще се появи втори прозорец за фискален бон. Натиснете бутон “Потвърждение”. Ако операцията е успешна ще се появи прозорец за успешно сторниране. След затваряне на прозореца, ще се появи прозорец за кредитното известие. Изберете основание и натиснете бутон “Потвърждение”. Ще се появи прозорец за избор на директория за запазване на генерирания файл. Изберете директория и натиснете бутон “Save”. След него ще се появи втори прозорец за избор на директория за запазване на копие на генерирания файл. Ако желаете, изберете директория и натиснете бутон “Save”, в противен случай натиснете бутон “Cancel”.