Изберете маса, добавете артикули в сметката и натиснете бутон „Плащане“. Ще се разтвори прозорец с радиобутони: „В БРОЙ“, „КАРТА“ И „ДРУГИ“. В зависимост от начина на плащане, изберете желания радиобутон и натиснете бутон „ФИС.БОН“, за да финализирате плащането.
В дясната част на екран „Продажби“ натиснете бутонът във форма на стрелка, който ще разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „Клиент“. Ще се отвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа и грид. Може да използвате бутонът във форма на лупа самостоятелно, като при натискането му в грида ще се визуализира списък с клиенти, от които може да избирате, или да напишете в компонента за търсене името на желания клиент, да натиснете бутона във форма на лупа и да селектирате името на клиента.
Изберете маса, добавете артикули в сметката и натиснете бутон „Плащане“. От прозореца, който ще се разтвори изберете радиобутон „В БРОЙ“, последван от бутон „ФИС.БОН“ за финализиране на плащането.
Изберете маса, добавете артикули в сметката и натиснете бутон „Плащане“. От прозореца, който ще се разтвори изберете радиобутон „КАРТА“, последван от бутон „ФИС.БОН“ за финализиране на плащането.
Изберете маса, добавете артикули в сметката, изберете клиент и натиснете бутон „Плащане“. От прозореца, който ще се разтвори изберете радиобутон „ДРУГИ“, който ще изведе на екрана прозорец с три начина на плащане. За плащане по банка може да натиснете иконката „банка“, да натиснете зелената отметка, при което сумата автоматично ще се добави, или да напишете собственоръчно нужната сума в полето срещу иконката. След това натиснете бутон „ФАКТУРА ПО БАНКА“. Ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Preview“ за преглед на фактурата. Натиснете бутон „Print“ от лентата с бутони. В третия прозорец, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“. Повторете последната стъпка за финализиране на операцията.
Изберете маса, добавете артикули в сметката и натиснете бутон „Плащане“. От прозореца, който ще се разтвори изберете радиобутон „ДРУГИ“, който ще изведе на екрана прозорец с три начина на плащане. Въведете желаната част от сумата в съответното поле за плащане, а останала част от сумата можете да въведете ръчно в друго поле, или да натиснете зелената отметка, която авоматично ще я изчисли и добави. За да финализирате плащането натиснете бутон „ФИС.БОН“.
Изберете маса, добавете артикули в сметката, изберете клиент и натиснете бутон „Плащане“. Ако желаете плащането да се извърши в брой се уверете, че сте селектирали радиобутон „В БРОЙ“ и натиснете бутон „ФАКТУРА“. Ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Уверете се, че данните в прозореца са верни и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Preview“ за преглед на фактурата. Натиснете бутон „Print“ от лентата с бутони. В третия прозорец, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“. Повторете последната стъпка за да финализирате операцията.
Изберете маса, добавете артикули в сметката, изберете клиент и натиснете бутон „Плащане“. Селектирайте радиобутон „КАРТА“ и натиснете бутон „ФАКТУРА“. Ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Уверете се, че данните в прозореца са верни и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Preview“ за преглед на фактурата. Натиснете бутон „Print“ от лентата с бутони. В третия прозорец, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“. Повторете последната стъпка, за да финализирате операцията.
Изберете маса, добавете артикули в сметката, изберете клиент и натиснете бутон „Плащане“. Ако желаете плащането да се извърши по банка, селектирайте радиобутон „ДРУГИ“. Ще се разтвори прозорец с три начина на плащане. Въведете сумата в полето срещу иконката „банка“ и натиснете бутон „Ф-РА ПО БАНКА“. Ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Уверете се, че данните в прозореца са верни и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Preview“ за преглед на фактурата. Натиснете бутон „Print“ от лентата с бутони. В третия прозорец, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“. Повторете последната стъпка, за да финализирате операцията.
В екран „Завършени продажби“ натиснете бутон „ЗАРЕДИ“, който ще извлече и визуализира завършените продажби за периода, който сте му задали. Селектирайте желаната продажба и изберете клиент. Можете да издадете фактура само на продажби, които нямат такава. Натиснете бутон „ФАКТУРА“. Ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Уверете се, че данните в прозореца са верни и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори втори прозорец „Preview“ за преглед на фактурата. Натиснете бутон „Print“ от лентата с бутони. В третия прозорец, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“. Повторете последната стъпка за да финализирате операцията.
В екран „Заявка“ натиснете бутон „СПИСЪК МАТЕРИАЛИ“ от менюто вдясно. Ще се отвори списък с наличните Ви артикули в системата. За да добавите артикул към списъка за заявка приложете двоен клик върху него. Въведете количество в поле „К-во“. Натиснете бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно, последван от втори бутон „ЗАПИС“ или „ПЕЧАТ“, за да финализирате операцията.
В екран „Доставка“ натиснете бутон „Добавяне на партньор” . Ще се разтвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа и грид. Натиснете бутонът във форма на лупа. Ще се визуализира списък с парньори. Изберете партньор и натиснете бутон „СПИСЪК МАТЕРИАЛИ“ от менюто вдясно. Ще се отвори списък с наличните Ви артикули в системата. За да добавите артикул към списъка за доставка приложете двоен клик върху него. Въведете количество в поле „К-во“. Натиснете бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно, последван от втори бутон „ЗАПИС“ или „ПЕЧАТ“, за да финализирате операцията.
В екран „Доставка“ натиснете бутон „ЗАЯВКА“ от менюто вдясно. Ще се отвори прозорец „Заявки“. Изберете заявка и натиснете бутон „Потвърждение“. Артикулите от заявката ще се визуализират в списъка с артикули за доставка. Натиснете бутон „Добавяне на партньор”. Ще се разтвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа и грид. Натиснете бутонът във форма на лупа, който ще визуализира списък с парньори. Изберете партньор и въведете количество за всеки артикул в поле „К-во“. Натиснете бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно, последван от втори бутон „ЗАПИС“ или „ПЕЧАТ“, за да финализирате операцията.
В екран „Ревизия“ натиснете бутон „НОВА РЕВИЗИЯ“ от менюто вдясно. Ще се отвори прозорец „Нова инвентаризация – настройки“. Изберете склад, категория и натиснете бутон „Потвърждение“. Артикулите ще се визуализират в списъка за ревизия. Въведете намерените количества в поле „К-во“ за всеки артикул. За неброените артикули натиснете бутон „НУЛИРАЙ НЕБРОЕНИТЕ“, последван от бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. Натиснете бутон „Да“ за финализиране на операцията.
В екран „Изписване“ натиснете бутон „Добавяне на партньор". Ще се разтвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа и грид. Натиснете бутонът във форма на лупа. Ще се визуализира списък с парньори. Изберете партньор и натиснете бутон „СПИСЪК МАТЕРИАЛИ“ от менюто вдясно. Ще се отвори списък с наличните Ви артикули в системата. За да добавите артикул към списъка за изписване приложете двоен клик върху него. Въведете количество в поле „К-во“. Натиснете бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно, последван от втори бутон „ЗАПИС“ или „ПЕЧАТ“, за да финализирате операцията.
В екран „Брак“ натиснете бутон „Добавяне на партньор“. Ще се разтвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа и грид. Натиснете бутонът във форма на лупа. Ще се визуализира списък с парньори. Изберете партньор и натиснете бутон „СПИСЪК МАТЕРИАЛИ“ от менюто вдясно. Ще се отвори списък с наличните Ви артикули в системата. За да добавите артикул към списъка за брак приложете двоен клик върху него. Въведете количество в поле „К-во“. Натиснете бутон „ЗАПИС“ от менюто вдясно, последван от втори бутон „ЗАПИС“ или „ПЕЧАТ“, за да финализирате операцията.
В начален екран на модул "Ресторант" натиснете бутон „ФИСКАЛЕН ОТЧЕТ“. Ще се отвори прозорец „Фискални отчети и настройки“. От падащ списък "Фискално устройство" изберете името на вашето фискалното устройство и от падащ списък „Действие“ изберете „Z отчет“. Натиснете бутон „Изпълнение“ за финализиране на операцията.
Изберете маса и натиснете бутонът във форма на стрелка. Ще се разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „Клиент“, който ще отвори прозорец с компонент за търсене, бутон във формата на лупа, бутон „Добавяне на партньор“, бутон „Назад“ и грид. Натиснете бутон „Добаване на партньор“. В прозорът, който ще се появи натиснете таб „Специфични“ и въведете ЕИК на новия партньор. С бутон „Търсене по ЕИК“ срещу поле „ЕИК“ заредете автоматично данни за фирмата и попълнете поле „МОЛ“. За ръчно въвеждане са необходими име на фирма, ЕИК и МОЛ. Натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране на операцията.
В екран „Доставка“ натиснете бутон „НОВ МАТЕРИАЛ“ от менюто вдясно. Ще се отвори прозорец „Материал“. Попълнете задължителните полета „Име“, „Тип“, „Категория“, „Мерна единица“, „Продажна цена“ и „Посл.покупна цена“. Натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране.
В екран „Доставка“ натиснете бутон „НОВ МАТЕРИАЛ“ от менюто вдясно. Ще се отвори прозорец „Материал“. От падащия списък „Вид“ изберете „Рецепта“. Попълнете задължителните полета „Име“, „Тип“, „Категория“, „Мерна единица“ и „Продажна цена“. Натиснете таб „Съставки“, последван от бутон „Редакция“. Ще се отвори прозорец с три грида за добавяне на съставки. В грид „Категории“ маркирайте „.“ , за да се визуализират всички налични артикули в грид „Материали“. Селектирайте нужните съставки и ги изтеглете с мишката до грида вляво. Въведете нужните количества за всяка съставка. Натиснете бутон „Потвърждение“, последван от втори бутон „Потвърждение“ за финализиране.
Изберете маса и натиснете бутонът във форма на стрелка, който ще разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „СТОРНО“. В прозорец „Избор на операция“ изберете продажбата, която искате да сторнирате и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се появи прозорец „Сторно на продажба“, в който можете да избирате артикулите за сторниране. В компонент „Актуална сметка“ се намират всички артикули от сметката, а в компонент „Избрано за сторно“ се намират артикулите избрани за сторниране. За да преместите артикул в даден компонент е нужно да селектирате артикула и да използвате бутоните в средата на прозореца. След избор на артикули за сторниране натиснете бутон „Потвърждение“. В прозорец „Основание“ селектирайте избор на основание за сторното и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи прозорец „СТОРНО ФИСКАЛЕН БОН“. Уверете се, че данните в прозореца са правилни и натиснете бутон „Потвърждение“. Ако операцията е успешна, ще се появи прозорец „Успешно сторниране“.
Изберете маса и натиснете бутонът във форма на стрелка, който ще разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „Сторно“. Ще се отвори прозорец „Избор на операция“. Изберете продажба по банка и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждение ще се появи прозорец „Сторно на продажба“, в който можете да избирате артикули за сторниране. В компонент „Актуална сметка“ се намират всички артикули от сметката, а в компонент „Избрано за сторно“ се намират артикулите, избрани за сторниране. За да преместите артикул в даден компонент е нужно да селектирате артикула и да използвате бутоните в средата на прозореца. След избор на артикули за сторниране натиснете бутон „Потвърждение“. В прозорец „Основание“ селектирайте избор на основание за сторното и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се отвори прозорец „Кредитно известие“. Изберете основание и натиснете бутон „Потвърждение“. В прозореца, който ще се появи изберете име, директория за запазване на файла и натиснете бутон „Save“ за финализиране на операцията.
За да направите частично плащане е нужно да има отложено такова. В екран „Продажби“ изберете клиент и натиснете бутонът във форма на стрелка в дясната част на екрана. Ще се разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „ЧАСТИЧНО ПЛАЩАНЕ“. Ще се отвори прозорец съдържащ грид с отложени плащания, поле „Сума“, падащ списък „Вид на плащане“ и бутон „Изчисли“. Селектирайте желаното отложено плащане и въведете сумата в полето оказано за това. Изберете вида на плащане и натиснете бутон „Изчисли“. Натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране на операцията.
Изберете маса, добавете артикули в сметката, изберете клиент и натиснете бутонът във форма на стрелка в дясната част на екрана. Ще се разтвори лента с бутони. Натиснете бутон „ОТЛОЖЕНО ПЛАЩАНЕ“. Ще се отвори прозорец „Отложено плащане – Продажба кредит“. В него може да въведете сума за частично плащане или да оставите сметката празна. Натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране на операцията.
В началния екран на модул „Ресторант“ натиснете бутон „Резервация“. Ще се отвори прозорец „Планирана заетост“ съдържащ четири таба: „Клиент“, „Време“, „Място за обслужване“, „Календар“. В таб „Клиент“ натиснете бутонът за търсене и изберете клиент от списъка, който ще се визуализира, или напишете името на клиента, натиснете бутонът за търсене и селектирайте клиента. Натиснете бутон „Запис“, за да продължите към следващата стъпка. В таб „Време“ изберете от компонент „Времеви интервал“ датата и часа на резервацията и от компонент „Брой клиенти“ - броят клиенти. Натиснете отново бутон „Запис“, за да продължите към следващата стъпка. В таб „Място за обслужване“ изберете мястото за обслужване и натиснете бутон „Запис“ за финализиране на резервацията.
В началния екран на модул „Ресторант“ натиснете бутон „Справка отчет продажби“. Ще се отвори прозорец „Справка отчет продажби“ съдържащ шест таба: „Детайли“, „Обобщено“, „Продажби“, „Видове плащане“, „Категории“, „Отворени сметки – динамичен преглед“. В зависимост от справката, която искате да направите, изберете нужния таб. Задайте времеви интервал, изберете потребител и натиснете бутона за обновяване на данни. На екрана ще се визуализира справката. Натиснете бутонът за печат, ако желаете печат на справката.
В началния екран на модул „Ресторант“ натиснете радиобутон „ОБЕДИНИ“ и изберете сметка, която искате да обедините. Ще се появи прозорец „Изберете приемна маса“ с всички налични сметки. Изберете приемна сметка и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи прозорец „Разделяне на сметка“, съдържащ артикулите от двете маси. Изберете желаните артикули и използвайте бутоните в средата на екрана, за да ги преместите в сметката, която искате да обедините. Натиснете бутон „Потвърждение“, за да финализирате операцията. Можете да извършите операцията и през екран „Продажби“. Изберете артикули , натиснете бутон „ОБЕДИНИ СМЕТКИ“ и следвайте последователно стъпките описани по-горе.
В началния екран на модул „Ресторант“ натиснете радиобутон „ПРЕМЕСТИ“ и изберете сметката, която искате да преместите. Ще се появи прозорец „Изберете приемна маса“. Изберете маса и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи втори прозорец за избор на оператор. Изберете оператор и натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране на операцията.
Изберете маса, добавете артикули в сметката и натиснете бутон „РАЗДЕЛИ СМЕТКА“. Ще се отвори прозорец „Разделяне на сметка“, съдържащ сметката с наличните артикули и нова сметка. Селектирайте артикули и използвайте бутоните в средата на прозореца, за да ги преместите в новата сметка. Натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи прозорец „Задава място на обслужване“. Изберете мястото за обслужване и натиснете бутон „Потвърждение“. Ще се появи втори прозорец за избор на оператор. Изберете оператор и натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране на операцията.
В началния екран на модул „Ресторант“ натиснете бутон „ОТЧЕТ ОПЕРАТОРИ“. Ще се отвори прозорец с два бутона: „ОТЧЕТ ОПЕРАТОРИ“ и „OTЧЕТ АКТИВЕН ОПЕРАТОР“. Натиснете бутон „ОТЧЕТ АКТИВЕН ОПЕРАТОР“. Ще се появи прозорец с информация относно отчета. Натиснете бутон „ОТЧЕТИ“ за финализиране на операцията.
Изберете маса, добавете артикул към сметката и натиснете бутон „Модификатори“. Ще се появи прозорец „Модификатори“. Селектирайте модификатор, като можете да добавите и описание към него и натиснете бутон „Потвърждение“ за финализиране.
В екран „Завършени продажби“ натиснете бутон „ЗАРЕДИ“, който ще извлече и визуализира всички завършени продажби в периода, който сте му задали. Селектирайте продажба, на която е пусната фактура и натиснете бутон „АНУЛИРАНЕ ФАКТУРА“ от менюто вдясно. Ще се появи диалогов прозорец за потвърждение. След потвърждението, ще се отвори прозорец „Печат на фактура“. Уверете се, че данните в прозореца са правилни и натиснете бутон „Потвърждение“. В прозореца, който ще се отвори, изберете име, директория за запазване на анулирания документ и натиснете бутон „Save“, за да завършите операцията.